Page content

In 4 stappen van brainstormsessie naar verhaallijn

In 4 stappen van brainstormsessie naar verhaallijn

Wat is de beste manier om een performance based presentatie te maken? Dat doe je door te beginnen met een brainstormsessie waarin je het volgende gaat beantwoorden: Het waarom, wat, wie, waar en hoe. Lees hieronder hoe je deze vragen het beste kunt beantwoorden, om vervolgens de content te gaan verzamelen en de verhaallijn te bepalen.

De Brainstormsessie

Waarom: Wat is de rationale van een presentatie?

Oftewel, wat zijn de dieperliggende waarden om deze presentatie te maken? Dat kan zijn professioneel of betrouwbaar overkomen. Het kan zijn dat je een brand statement wilt maken of dat je de kwaliteit en waarden van je organisatie wilt uitstralen.

Wat: Zijn de doelstellingen voor de presentatie geformuleerd?

Maak deze zo concreet mogelijk. Gaat het om het genereren van new business, het behouden van klanten of ben je bezig met het lanceren van een nieuw product? Als je maar meetbare concrete doelstellingen formuleert.

Wie: Hoe ziet de communicatiedoelgroep eruit?

Zijn dat kleine of grote bedrijven?  Zijn dat adviseurs of influencers binnen het netwerk?  En hoe ziet een Decison Making Unit (DMU) eruit? Zijn dat personen die strategisch, operationeel of tactisch verantwoordelijk zijn? Het vergt per DMU een andere insteek en andere tone-of-voice.

Waar en hoe: Waar wordt de presentatie gehouden en hoe ga je die geven?

Wordt de presentatie in een grote of kleine zaal gehouden? Is dat één op één of een salespitch? Met welke apparatuur ga je de presentatie geven? Is dat met een MAC of een Windows computer en is dat op een laptop of tablet?

Bekijk ook de video voor meer uitleg over een brainstormsessie

Content verzamelen en verhaallijn schrijven

Heb je alle bovenstaande vragen beantwoordt, dan kun je de verhaallijn en de relevantie van de inhoud bepalen. Daarmee kun je een klantgerichte, maar ook doelgerichte presentatie maken.

Wil je meer weten over het schrijven van een verhaallijn? Lees dan hier verder!

    Comment Section

    0 reacties op “In 4 stappen van brainstormsessie naar verhaallijn

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.